Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Mobilní aplikace

Mobilní aplikaceGoogle PlayApp store

Jídelní lístky

Interaktivní mapa Studené

Interaktivní mapa

Řešení životních situací

životní situaceJak vyřídit běžné životní situace

životní situace

Na našem úřadě využijete služby

CZECHPOINT

Pro odběr RSS kanálů Obce Studená zkopírujte odkaz do vaší RSS čtečky

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 13
DNES: 290
TÝDEN: 2624
CELKEM: 601516

LANGUAGEs

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Možnosti napojení na metropolitní síť.

 

 Rádi bychom vám vysvětlili možnosti připojení k internetu a vysvětlili postupy kde začít.

 



 

Kde je pokrytí

 

  • signálem WIFI je pokryto téměř celé území obce Studené
  • přístupové body jsou umístěny na těchto budovách
    • budova firmy STYL
    • budova školy
    • budova mateřské školky
    • budova obecního úřadu
    • budova knihovny
    • budova DPS
    • bytový dům č.p. 419
    • kostel ve Studené
    • u fotbalového hřiště (chatky)

 


 

 Postup jak se připojit

 

  • je třeba zjistit jestli se nacházím na území, kde je pokrytí
    • přímá viditelnost na anténní systém, kde se nacházejí přístupové body
    • anebo kontaktovat instalačního technika p.Erbera na telefonu 602612400
    • anebo se domluvit na obecním úřadě s paní Novákovou Alenou 384401911
  • kontaktovat poskytovatele - Obecní úřad

 

Doporučená zařízení

 

  • NanoStation5 (LOCOstation) -  pásmo 5 GHz
  • Mikrotik min. L3
  • Jiné zařízení jen po dohodě s poskytovatelem

 



 

Některé otázky a odpovědi na ně

 

Jaká je rychlost připojení k internetu?


Rychlost připojení je různá podle použité technologie, kterou jste připojeni a na místě, kde jste připojeni. Většinou v rozmezí 1 Mb/s - 3Mb/s u technologie 2,4 GHz a vyšší od 3 Mb/s do cca 20Mb/s pro technologii 5 GHz. (Poznámka: technologie 5GHz je dostupná ve všech lokalitách. Přechod na 5GHz je postupně posilován dle potřeb.

 



Funguje nějaké omezení stahovaných dat?


I když je toto ve smlouvě uvedeno z důvodu návaznosti na projekt, uživatelé mohou stahovat neomezené množství dat (služba FUP není funkční)

 



Pokud využívám obecní internet, mohu ho zrušit?


Ano je možné kdykoliv ukončit smlouvu s obcí a požádat o zrušení. Nejvhodnější je napsat dopis, kde zažádáte o zrušení k internetu. Internet je možno zrušit vždy ke konci kalendářního měsíce, ale žádost je dobré podat již na začátku měsíce (jinak by se mohlo stát, že Vám bude služba zrušena až ke konci dalšího kalendářního měsíce. Podejte také informaci o důvodu, které Vás vede ke zrušení.

 



Mohu si při používání obecního internetu pořídit router?


Ano je to možné, jen je potřeba toto oznámit ve všech případech na tel: 602 612 400, aby Vám zapojení fungovalo. Router si může každý koupit vlastní. Je možno ho i objednat přes obec. Cena je cca do 1000,- Kč podle typu a nabízených služeb daného typu routeru.

V případě, že používáte router, který jste si sami zakoupili či namontovali, nemůžeme zaručit správnou funkčnost internetu.

 



Mohu mít na jednu přípojku v bytě napojeno více počítačů?


I když toto ve smlouvě není dovoleno, z důvodu rozšíření notebooku a počtů počítačů či jiných zařízení (PDA, mobilní telefony, tablety) v jedné rodině je to možné, avšak musí se jednat o počítače používané vlastníkem internetu či jeho blízkou rodinou. Nejlépe k tomu poslouží router - viz předchozí otázka.

 



Kolik stojí oprava internetu pokud nefunguje?


Oprava internetu je zdarma, pokud je chyba na naší straně, tedy od přijmacího AP(vyjma tohoto zařízení) u Vás doma až k distributorovi internetového připojení.

Pokud je chyba ve Vašem počítači či AP, nebo se jedná o opravu, která přímo nesouvisí s internetem a poskytování služeb, je učtována každá započatá půlhodina dle následujícího ceníku.

Každá započatá půlhodina práce ..... 128 Kč

 



Kdo uhradí zařízení AP, pokud se mi rozbije?


Vzhledem k tomu, že projekt SROP "Internet pro občany Studená" již skončil hradí si nové zařízení či jeho opravu majitel sám s vyjímkou těch, kteří mají zařízení ještě v záruce (2 roky). Těm bude zařízení, pokud si ho zakoupili na obecním úřadě, bezplatně vyreklamováno a vyměněno za nové a v době reklamace, pokud to bude možné, bude uživateli poskytnuto zařízení náhradní.

 



Používám outlook a nefunguje odesílání pošty?


Pro zajištění funkčnosti odesílání pošty je třeba do outlooku (či jiného emailového klienta) nastavit správný server odchozí pošty SMTP.

Server odchozí pošty pro uživatele internetu ve Studené je:
smtp.studena.cz